وبلاگ علی بستان

دانش آموخته مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی

وبلاگ علی بستان

دانش آموخته مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی

مشتری مداری و اهمیت آن در بازاریابی

 عنوان فایل : مشتری مداری و اهمیت آن در بازاریابی

تهیه و تنظیم : علی بستان

نوع فایل : Word

تعداد صفحات : 97 صفحه

قیمت : 50000 تومان


چکیده

تحقیق باهدف آشنایی با مبانی و اصول و راهکارهای ارائه شده درخصوص مفهوم مشتری مداری و اهمیت آن در بازاریابی انجام شده است. در بازار رقابت،دلیل محوریت مشتری،افزایش درآمد و کسب سود است. در حوزه خدمات دولت، مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع با الزام قانونی، بخشنامه یا صدور دستورالعمل مورد توجه قرار گرفته است در حالی که در عرصه فروش کالا و ارائه خدمات انحصاری که امروزه به فراوانی در تعاملات اجتماعی وجود دارد، ضرورت مشتری مداری کرامت انسانی و انگیزه های معنوی است. ضرورتی که غفلت از آن، کرامت انسانی عرضه کنندگان را مخدوش می کند. آنچه سازمان های امروزی را به مشتری مداری وا می دارد،وجود رقابتی فشرده در کسب و کار است.آن گونه که غفلت از آن می تواند سازمانی را برای همیشه از عرصه رقابت محو کرده و خسارات سنگینی را به آن تحمیل کند. در خدمات انحصاری نیز اگر چه کسب درآمد، بسیار سهل الوصول و به نوعی تضمین شده است، اما ضرورت های بسیاری برای مشتری مداری در آنها وجود دارد همچنین در عرصه خدمات دولت ها نیز الزاماتی برای تامین حقوق ارباب رجوع وجود دارد که براساس آنها حقوق مشتریان و مراجعین تامین می شود.

دردنیای رقابتی و بازارهای پیچیده داخلی و بین المللی امروز، خصوصا در حوزه بازاریابی و فروش  سمت و سوی کلیه فعالیتهای سازمان ها برای تامین نیازهای مشتریان و مخاطبان و کسب رضایت و اعتمادآنها می باشد. دربازارگسترده امروز موفقیت یا عدم موفقیت هر سازمانی به رفتار مشتری و مخاطب بستگی دارد.  ازطرفی می توان مشتری مداری را نوعی ارزش نهادن به انسان و تامین حوائج و نیازها ی اوتعریف کرد. بنابراین سازمان ها باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند تا از طریق تامین نیازهای کاربردی، احساسی و منطقی مشتریان رضایت آنان را جلب نمایند.


دانلود رایگان فصل اول

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد